Επείγουσα αθλητική κάκωση

Βλέπε στο κεφάλαιο των μυοσκελετικών νοσημάτων τα σχετικά λήμματα με κακώσεις, π.χ. διάστρεμμα ποδοκνημικής άρθρωσης, τραυματισμός χιαστού συνδέσμου, τραυματισμός μηνίσκου κ.ά.

 

* Διακοπή της δραστηριότητας αμέσως.

 

* Εφαρμογή ισχυρού ελαστικού πιεστικού επιδέσμου (πολύ σημαντική ενέργεια) σε τραυματισμό με μώλωπα: Ισχυρός ελαστικός πιεστικός επίδεσμος με παρατεταμένη πίεση στο 75% για 8-10 λεπτά, ίσως παγοκύστη, μετά χαλαρώστε τον επίδεσμο για 8-10 λεπτά, ώστε να μειωθεί η ισχαιμία. Στη συνέχεια απομακρύνετε τον πιεστικό επίδεσμο και εφαρμόστε ένα κολλητικό επίδεσμο-/νάρθηκα.

 

* Ανάρροπη θέση, πάνω από το επίπεδο της καρδιάς με ισχυρό ελαστικό πιεστικό επίδεσμο για 8-10 λεπτά, μετά απ’ αυτό ένα απλό ελαστικό πιεστικό επίδεσμο.

 

* Σκεφτείτε την εφαρμογή ψύχους για ανακούφιση από το άλγος (ελαττώνει την αιμορραγία σε τραυματισμό αποκλειστικά πάνω από το φρύδι, επειδή εκεί το δέρμα είναι λεπτό).

 

* Ξεκινήστε αμέσως την κινητοποίηση του συγκεκριμένου μέρους του σώματος και με σταδιακή αύξηση της φόρτισής του. Προτιμότερο να γίνεται με τη βοήθεια ενός φυσιοθεραπευτή.

 

* Στα διαστρέμματα της ποδοκνημικής των ενηλίκων δε χρειάζεται ακτινογραφικός έλεγχος ρουτίνας, εφόσον δε συνηγορεί κλινική υποψία κατάγματος οστού (κυρίως σε απουσία άμεσου/έμμεσου άλγους της συγκεκριμένης περιοχής).

 

Τελευταία ενημέρωση: Σεπτέμβριος 2018